FORGOT YOUR DETAILS?

طراحی تابلو های تبلیغاتی

توجه بیشتر به طراحی تابلو های تبلیغاتی

امروزه با ورود تکنولوژی و دستگاههای پیشرفته و رشد صنعت تبلیغات ، کیفیت تابلوها بیشتر شده و اما متاسفانه با خروج افراد با تجربه از این صنف طراحی و زیبایی تابلو های داخل شهرها خیلی پایین آمده است « بیایید ارزش کار گذشتگان را که هنرمندان بزرگی بوده اند پایین نیاوریم » . بحث های زیادی در مورد ضعف طراحی و مخصوصاً حروف چینی در بین همکاران محترم پیش آمده که لازم دانستیم در این این مقاله پیشنهادات و راهکارهایی در این خصوص ارائه دهیم .

هاشیه

طراحی تابلو با فونت نستعلیق

اجازه بدهید شروع بحث را با خط نستعلق و بعد مختصری از فونت های کامپیوتری انجام دهیم . همه میدانیم که خط نستعلیق از زیباترین خطوط ما ایرانیان میباشد . برای اینکه درک بهتری از نستعلیق داشته باشیم باید سالیان زیادی را صرف آموزش این خط کنیم . اما با طراحی و توزیع نرم افزار های فارسی نویس این امکان را برایمان مهیا کرده اند که بتوانیم بدون داشتن هیچ گونه اطلاعات یا تجربه ای از طریق نرم افزار مربوطه خط زیبای نستعلیق را بنویسیم ، ولی این فقط ابتدای راه است و فضا سازی حروف و رعایت برخی قواعد نیازمند طراحی این خط اسلامی میباشد . برای درک بهتر موضوع به تصویر زیر دقت کنید .

طراحی تابلو های تبلیغاتی
  1.  مربوط به تایپ حروف نستعلیق میباشد که متاسفانه برخی از همکاران در تابلو چلنیوم به این صورت استفاده میکنند .
  2. تغیرات جزیی در فونت نستعلیق
  3. تکمیل این فونت میباشد که مناسب استفاده در هر جایی هست .

پیشنهاد برای استفاده از خط نستعلیق در تابلو چلنیوم و یا سایر تابلو های تبلیغاتی :

  • بعد از تایپ اگر از ترکیب حروف اطلاعات درستی ندارید حتماً از یک متخصص کمک بگیرید
  • قبل از ساخت حروف به دلیل ضعف و قوت های زیاد در این خط کمی ضخامت بیشتری به فونت دهید تا مشکلات نورپردازی و ساخت رفع و هم زیبایی آن بیشتر شود.
  • در صورت امکان از پلکسی دوم ( پلکسی دوبل ) هم استفاده شود .
  • از تایپوگرافی در تک کلمه ای ها  بیشتر استفاده کنید .

طراحی تابلو با فونت های کامپیوتری

دلایل بسیاری هست که اکثریت همکاران از طراحی تابلو قبل از اجرا امتناع میکنند در مقابل برخی از همکاران در سراسر ایران  را هم داریم که تلاش زیادی را برای هر چه زیبا تر شدن تابلو های مشتریانشان انجام میدهند . به عنوان مثال اگر در همین تهران چرخی بزنیم و تابلو های مغازه ها را نگاهی بیندازیم متوجه میشویم که بیشتر از فونت های تیتر ، فرناز و ... بدون حتی ذره ای ویرایش استفاده شده ، در حالی که با صرف اندکی وقت میتوان همین فونت های معمولی و قدیمی را به طرح های جذاب و اختصاصی برای هر مشتری ایجاد کرد .

در زیر چند نمونه از تایپوگرافی های انجام شده مشاهده میکنید

تایپوگرافی حروف

 طراحی خوب به شما کمک میکند تا بیشتر بفروشید .

به نظر می رسد این نکته ، قدری بیش ازحد ساده و بدیهی باشد؛ اما حقیقت این است که این نکته درواقع یک اصل است و اصلی هم هست که اغلب ما به آن توجهی نداریم. اگر طراحی بسته بندی محصول شما، وبسایت تجارت الکترونیک شما، یا فروشگاه خرده فروشی شما برای مخاطب جذاب باشد . . . شانس موفقیت فعالیتهای شما در رابطه با بازاریابی و فروش را به مراتب افزایش می دهد.

به عنوان موجوداتی احساسی اغلب اقدام به تصمیم گیری های یکباره در رابطه با اقلامی می کنیم که با آن ها ارتباط داریم. نظراتی را با سرعت زیاد در رابطه باکیفیت و قابل اعتماد بودن اشیاء و موضوعات و نحوه تعامل خودمان با آن ها شکل می دهیم. مثلاً در رابطه با آخرین باری که به یک هتل لوکس وارد شدید فکر کنید. طراحی شیک و مد فضا و تعامل و ارتباط خودتان با کارکنان برشدت هاله لوکس بودن این فضا در ذهن شما افزوده باشد.

حالا در رابطه با لوکس ترین محصولاتی بیندیشید که تاکنون دیده اید. مثلاً به آخرین باری توجه کنید که در یک جعبه گوشی هوشمند نو را باز کردید. چه بویی داشت؟ چه احساسی داشت؟ آیا قرار گرفتن هر قطعه از این محصول در کنار هم به شکلی بود که تجربهای کاملاً احساسی از باز کردن این جعبه را برای شما فراهم آورد؟ شاید برای اولین بار که آن را باز کردید لبخندی بر لب داشتید و از جستجو کردن در گوشه و کنار جعبه خوشحال بودید.

طراحی موجب بیرون کشیده شدن عکس‌العمل احساسی مثبت در شما می‌شود

چیزی که در هنگام وارد شدن به لابی یک هتل لوکس یا باز کردن جعبه یک گوشی هوشمند برای اولین بار تجربه کردید شامل رشته‌های مختلفی از طراحی‌های بوده که همراه با یک برند یا محصول قرا داشته و به شما عرضه‌شده است که شامل طراحی صنعتی، طراحی بسته‌بندی، طراحی گرافیک و در رابطه با موضوع لابی هتل، طراحی داخلی می‌شوند. درواقع طراحی نقشی کلیدی در چگونگی احساس و تجربه شما بازی می‌کرده است و به‌احتمال‌زیاد به‌شدت ازنظر احساسی بر شما تأثیرگذار بوده است – حتی اگر از این موضوع اطلاعی هم نداشته باشید
شرکت‌های موفق به این نتیجه رسیده‌اند که طراحی خوب می‌تواند موجب افزایش فروش و سود نوبت. ساخت و صنعتگری زیبا از زمان آغاز به تولید و فروش محصول در زمان‌های قدیم توسط نسل بشر همواره مورد تائید و احترام بوده است. اما برای دوره‌ای در طی زمان صنعتی شدن، زیبایی‌شناسی اهمیت کمتری نسبت به طرح‌ها و الگوهای مکتب سودمندگرایی پیدا کرد. البته در آن زمان هم همواره شرکت‌ها یا محصولاتی وجود داشتند که به سرمایه‌گذاری در طراحی اهمیت ویژه‌ای می‌دانند، اما این کار نُرم و شیوه معمولی به‌حساب نمی‌آمد.

طراحی محصول و بسته بندی هر دو به نوبه خود الهام بخش هستند

به آخرین باری فکر کنید که وارد یک سوپرمارکت شدید یا از یک مرکز خرید بزرگ خرید کردید یا به‌صورت آنلاین محصول خاصی را جستجو کردید، می‌توانید چیزی با به یاد بیاورید که موجب جلب‌توجه شما شده باشد؟ اگر بله؛ به‌احتمال‌زیاد این موضوع در ارتباط کامل با بسته‌بندی یا نحوه نمایش محصول بوده است – به‌عبارت‌دیگر این فاکتور طراحی بوده که موجب جلب‌توجه شما شده است.
بسته‌بندی بر روی یک طبقه از فروشگاه قرارگرفته یا بر روی یک صفحه از وب‌سایت ظاهر می‌شود – پس این طراحی فروشگاه یا آن وب‌سایت خاص است که خیلی سریع و به‌طور ناخودآگاه بر شما تأثیر گذاشته و جلب‌توجه شمارا می‌کند. در نقطه مقابل، طراحی بد و بی‌کیفیت موجب کاهش پیدا کردن میزان فروش شما می‌شود، حتی اگر دو محصول مشابه در کنار آن‌هم قرار داشته باشد که از ظاهر بهتری برخوردار باشد، اما این موضوع بر میزان فروش آن‌ها هم تأثیر منفی به‌جای می‌گذارد. این موضوع در بسیاری از موارد بازطراحی محصول هم دیده می‌شود، مثلاً وقتی محصولی نیاز به بازطراحی دارد، بسیار دیده‌شده که در صورت گرفتن تأثیر مثبت از ظاهر اولیه، مشتری بازهم باوجود کیفیت بالای طراحی جدید، ظاهر قبلی محصول را پسندیده و آن را طلب می‌کند.

اما امروزه طراحی اغلب جزئی جدایی‌ناپذیر از استراتژی هر شرکت محسوب می‌شود

همچنان که طراحی برخی از کالاهای لوکس گذشته را تبدیل به کالاهایی معمولی کرده است، ایجاد تمایز به نظر چالش‌برانگیزتر هر مورد دیگری نقش خود را اثبات کرده است. درنتیجه، طراحی ارزش و اهمیت خود را یافته و به اصلی مهم‌تر از بقیه اصول مؤثر در موفقیت بسیاری از شرکت‌ها تبدیل‌شده است.

البته، هرگونه بحث و تبادل‌نظری در عصر کنونی در رابطه با موضوع طراحی نیاز به اشاره و به‌نوعی قدردانی از محصولات شرکت اپل دارد؛ چراکه کیفیت عالی کار آن‌ها موجب بسط و توسعه پیدا کردن عرصه‌های طراحی – از طراحی صنعتی و گرافیک تا بسته‌بندی و طراحی داخلی – شده است و تأثیر محصولات شرکت اپل قابل‌لمس و غیرقابل‌اجتناب است.

اما طراحی همچنین می‌تواند بر احساس قابل‌اعتماد بودن هم تأثیرگذار باشد. به خرید خود از آخرین وب‌سایتی توجه کنید که مثلاً جزء برندهای مطرح بازار هم نبوده است. اولین بازدید شما از این وب‌سایت تأثیر اولیه‌ای بر روش شما داشت. اگر از آن خرید کردید، از این خرید احساس خوبی داشتید؛ چرا ک به آن اعتماد داشتید. عناصر طراحی به‌کاربرده شده تنها به‌طور کاملاً ناآگاهانه بر شما تأثیرگذار بوده است، اما به‌طور حتم بر تصمیم خرید شما تأثیرگذار بوده است. مطالعات مختلف به‌طور مکرر نشان داده است که بازدیدکنندگان از یک وب‌سایت تنها در عرض چند ثانیه در رابطه با قابل‌اعتماد بودن و اعتبار یک وب‌سایت تصمیم‌گیری می‌کنند. سایت‌های زیبا و جذاب می‌توانند بر خرید مشتری حتی قبل از توجه بازدیدکننده به کارایی و ارزیابی قیمت محصول تأثیرگذار باشند.

هاشیه

البته طراحی فوق‌العاده یک محصول قادر به نجات یک محصول بی‌کیفیت نیست

توجه به این نکته هم ضروری است که یک محصول بد و ضعیف در طول زمان دارای ماندگاری زیادی در بازار نخواهد بود، اگر محصول درواقع از کیفیت پایینی برخوردار باشد. شما ممکن است بتوانید یک بسته‌بندی فوق‌العاده برای یک محصول ارائه کنید و از این بابت در ابتدا فروش خیلی خوبی هم داشته باشید، اما تکرار خرید از شما با مشکلات بسیاری روبرو می‌شود. علاوه بر این، باوجود شبکه‌های اجتماعی امروزی، اعتبار محصولات بد و بی‌کیفیت به‌سرعت تحت تأثیر قرارگرفته و نابود می‌شود. بنابراین داشتن محصولات خوب و باکیفیت بسیار مهم است، چراکه بسته‌بندی و طراحی تنها در مرحله اول کار است که برای پیشبرد کار شما تأثیر زیادی دارند.

طراحی فوق العاده
هاشیه
رهبری بازار

هوشمندانه از رهبران بازار پیروی کنید

منظور من تقلید کردن از سبک طراحی‌های رهبران بازار نیست. چیزی که منظور من هست، یادگرفتن از تجربه آن‌ها در جلب‌توجه مشتریان و مخاطبین خودتان است. محصول باکیفیتی تهیه کنید و به‌طور هوشمندانه به طراحی آن بپردازید. تمام جنبه‌های محصول بر مشتری بالقوه شما تأثیرگذار بوده و می‌تواند موجب موفقیت یا باخت کسب‌وکار شما حتی قبل از آزموده شدن آن توسط مشتری شود. مثلاً اگر بسته‌بندی شما جلب‌توجه مشتری را نکند، مطمئناً محصول شما از فروش خوبی برخوردار نمی‌شود. اگر وب‌سایت شما حرفه‌ای به نظر نرسد و اعتبار و اعتماد به شما را به مشتری انتقال ندهد، در فروش کمکی به شما نمی‌کند. تمام این موارد در رابطه با دیگر فعالیت‌های شما در عرصه بازاریابی و تبلیغات و برند شما نیز صادق است – اگر هر یک از عناصر طراحی شما بد باشد، فروش شما هم احتمالاً بد خواهد بود.

TOP