فهرست مطالب
تابلوسازی چیست و بررسی تاریخچه تابلو چلنیوم در صنعت تابلوسازی
تابلوسازی چیست / تابلوسازی نوعی هنر است و تابلو چلنیوم آمده تا این هنر را به اوج شکوفایی خود برساند. با این توصیف میتوان تابلوسازی را نوعی روش تبلیغاتی دانست که صنعتگران، تجار و صاحبان مشاغل به مدد آن به تعریف و شناساندن حرفه خود میپردازند. بدین ترتیب تابلو چلنیوم و هر تابلوی دیگری که در این میان تولید شود، زاییده خلاقیت و نبوغ تابلوساز در کنار علم، دانش و اندیشه والای وی است.
به همین دلیل از تابلوها در جهت نمایش و هرچه گیراتر نمودن نوع فعالیت مشاغل کمک گرفته و با آن به جذب حداکثر مشتری میپردازند. با این رویکرد میتوان نتیجه گرفت طراحی و تولید تابلوهای تبلیغاتی مخصوص مشاغل سریعترین و سهلترین روش سوق مشتریان به مکان کسبوکارها است.
اهداف مختلف تابلوسازی:
امروزه مشاغل بسیاری با بهرهمندی از تابلوها یک بازاریابی حرفهای، مستمر و توانمند را شامل حال خود نمودهاند و نام و نشان تجاری برندشان را پرآوازه کردهاند. چه کسی میتواند، حالت دعوتکنندگی قدرتمند تابلو چلنیوم با آن حروف برجسته رنگارنگش را انکار نماید.
بدین ترتیب یکی از بزرگترین اهدافی که در پشت ترسیم تابلوها پنهان است را میتوان برندینگ با تمام نیرو و انرژی و به صورتی ۲۴ ساعته را نام برد. از دیگر اهداف مهمی که همه اصناف از ساخت یک تابلو در نظر دارند، میشود به این موارد اشاره نمود:
⦁ درآمدزایی و رسیدن به پول:
بههرحال اگر مشاغل به اوج برندینگ نیز نائل شوند و نامشان در تمامی کشورهای جهان نیز گسترده گردد، اما به درآمدزایی و صرفه اقتصادی قابل قبولی دست نیابند یعنی که تمامی راه را بهاشتباه پیمودهاند. پس میتوان گفت از برندینگ، مهمتر رسیدن به درآمد و پولی برابر با انتظار مدیران حرفهها است که تابلوها در این امر بسیار توانمند هستند.
⦁ شکست رقبا:
یکی دیگر از اهداف متعالی که دراثنای تابلوسازی بدان توجه فراوان میشود، رصد رقبای مشاغل و طراحی تابلویی قابلرقابت با آنها است. ترسیم نوعی خاص از تبلیغات به صورتی انحصاری و جذاب و با توانایی شکست رقبا هدفی است که اگر تحقق یابد تا درصدهای بالایی پیروزی از آن مدیران کسبوکارها میشود.
⦁ انتخاب بهصرفهترین روش تبلیغاتی:
هر نوع تابلویی حتی تابلو چلنیوم را که انتخاب نمایید و سفارش ساخت آن را داشته باشید، به نسبت روشهای دیگر تبلیغاتی هزینه پایینتری را پرداخت میکنید. از طرفی ماندگاری آن نیز قابلقبول بوده و تا سالها از شگرد آن در جذب مشتری بهرهمند میشوید.
⦁ دستیابی به روشی سهل و قابلدسترسی:
با آگاهی تمامی صنعتگران ایرانی به مراحل ساخت و تولید تابلوها، خصوصاً تابلو چلنیوم دیگر محدودیتی بابت دستیابی به این روش تبلیغاتی اثرگذار برای هیچیک از صاحبان مشاغل احساس نمیشود.
مدیران با فراغ بال میتوانند در فضای آنلاین و سنتی تعداد کثیری کارگاه تولید تابلو را بیابند و بهراحتی به سفارش نمونههایی مرغوب و باکیفیت بپردازند.
کاربردهای مختلف تابلوسازی:
تابلوسازی میتواند بااقتدار در هر صنفی وارد شود و متریالهای موجود در آن برای ساخت هر تابلویی به کار آید. از آن میتوان به ساخت تابلو مغازه، تابلو فروشگاه، تابلو شرکت، تابلو نمایشگاه، تابلو کارخانه و … اشاره نمود.
بدین ترتیب محدوده مشخصی را نمیتوان برای کار و فعالیت حرفه تابلوسازی برشمرد و تمامی فضای باز و بسته را میشود به مدد هنر تنیده در این عناصر آراست و بر جلوه و نمود فضا افزود.
تاریخچه تابلو چلنیوم:
ازآنجاییکه در میان تمامی تابلوهای ساختهشده در این صنعت، تابلو چلنیوم دارای ارجوقرب بیشتری بوده و توجه تمامی مدیران و رؤسای مشاغل را به سمت خود جذب نموده است، بیان تاریخچه پیدایش این تابلو و هنر اصیل آن خالی از لطف نیست. اولین تابلوهای دستساخته بشر را به اواخر قرن هجدهم نسبت میدهند، اما در اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی این کشور اسپانیا بود که جرقههای تولید تابلو چلنیوم را با ورقهای بادوام، براق و منعطف آلومینیوم روشن ساخت.
ظاهر استیل مانند این تابلوها و دوام و ماندگاریشان در برابر عوامل جوی سبب شد، کشورهای دیگر نیز به این تابلو و زیبایی حیرتآور آن علاقهمند شوند. بعدازآن کشورهای دیگری مانند اسپانیا، تایوان و چین توانستهاند با تولید محصولاتی باکیفیت در این رده به کشورهای پیشرو این صنعت بپیوندند و تجارتهای وسیعی را درزمینهی ساخت و تولید ورقهای چلنیوم به کار اندازند.
وضعیت کنونی صنعت تابلوسازی در ایران:
با ورود جهان به عرصههای صنعتی شدن، ایرانیان نیز سعی نمودند تا حد توان از فناوریهای روز جهان بهرهمند شوند. به همین دلیل با بررسی شواهد و سندهای تاریخی درمییابیم که در آغاز دهههای ۴۰ شمسی تابلوسازی در ایران به شکلی رسمی و واقعی شروع به کار نمود.
اگرچه در آن زمان هنوز تولید تابلو چلنیوم چندان رونق و رواج نداشته و بیشتر تابلوها بر روی چوب، سنگ، شیشه و … ماهیت وجودی خود را به دست میآوردند اما با گذر زمان و ورود تجهیزات و ماشینآلات پیشرفته ساخت، تابلوهای چلنیوم همراستا با تابلوهای برجسته دیگر رونقی روزافزون یافت.
بدین ترتیب از حک بر روی متریال های سنگ، چوب و … به سمت ساخت تابلوهایی با لامپهای نئون و سپس طراحی حروف برجسته پلاستیکی و در ادامه به خدمت گرفتن ورقهای چلنیوم را میتوان سیر صعودی و تکاملی صنعت تابلوسازی در ایران دانست.
انواع تابلو چلنیوم موجود در بازارهای ایران:
تابلو چلنیوم تنوع حیرتآوری را به بدنه خود وارد ساخته و همین امر سبب شده تا کاربردهای گوناگونی را از آن، چه در قالب تابلوهای بیرونی اماکن و چه تابلوهای داخلی فضاها شاهد باشیم.
از انواع مختلف این تابلوی معروف در حرفه تابلوسازی میتوان به تابلو چلنیوم پانچی، رینگی، کریستالی، الماسی، ستارهای، لترمکس، دوبل و … اشاره نمود که هر یک زیبایی تحسینبرانگیزی را مهمان فضاهای کاری و کارگاهی مختلف میکنند و ارتقا سطح درآمدی را برای مشاغل سهلتر میسازند.
چگونگی دریافت مشاوره درزمینهی ساخت تابلو:
اگر درزمینهی ساخت تابلو متناسب با صنف خود و شغل تخصصیتان دچار تردید هستید، میتوانید با دریافت مشاوره از متخصصان حوزه تابلوسازی، مسیر درست را انتخاب نمایید. بهراستی میشود با گزینش تابلویی مناسب و هماهنگ با حرفه خود، موفقیت در کسبوکارتان را تضمین نموده و به درآمد قابل قبولی دستیابید.
حتی برای دریافت قیمت واقعی و نهایی تابلو نیز میتوانید از کادر مجرب و متعهد سایت کمک گرفته و قبل از سفارش برآورد هزینه دقیقی را داشته باشید. بدین ترتیب بهتر میتوانید، برحسب انتظاراتتان به ثبت سفارش اقدام نموده و در انتها از هزینه و کار نهایی راضیتر باشید..