فهرست مطالب
طراحی تابلو چلنیوم
اهداف مختلف از طراحی تابلو چلنیوم / زمانی که سخن از طراحی تابلو چلنیوم به میان میآید اهداف مختلفی در اینجا مطرح میشود. هر یک از کارفرمایان متناسب با نیاز خود هدفی متمایز را از پس طراحی چنین تابلوهایی پیگیری میکنند که مسلماً هرکدام از آنها بهگونهای برای کسبوکارشان سودمند است. با نگاهی عمیقتر به مقوله تابلوسازی درمییابیم که تمامی اهدافی که از ساخت تابلوهای تبلیغاتی با دیگر متریالها دنبال میشود را میتوان به کمک چلنیوم نیز پیادهسازی نمود.
این در حالی است که چلنیوم حتی بهمراتب قدرتمندتر ما را به اهدافمان در عرصه طراحی و تولید تابلو میرساند. بدین ترتیب اگر هدف شرکتها، کارخانهها، اصناف و … از ثبت سفارش بابت طراحی یک تابلو تبلیغاتی بهمنظور معرفی برند تجاریشان است، مسلماً چلنیوم نیز در همین راستا برندها را به موفقیتهای چشمگیری نائل میسازد.
اگرچه چلنیوم دارای ویژگیهای ذاتی جذاب و گیرایی است، اما بههرحال نمیتوان نادیده گرفت که هرچه طراح زمان و انرژی بیشتری بابت اتمام کاری بینقص صرف نماید، نتیجه نهایی درخشانتر و منحصربهفردتر خواهد شد و اهداف مختلف از طراحی تابلو چلنیوم بهتر محقق میشود.
چگونگی محقق شدن اهداف تابلو چلنیوم:
مهمترین اهداف طراحی تابلو خصوصاً تابلو چلنیوم ایجاد یک برندینگ و در سایه آن جذب بیشترین تعداد مشتری و بهتبع آن درآمدزایی و رسیدن به پول و سرمایه مالی است. چنین اهداف بزرگی را چلنیوم به مدد شگردهای مختلفی ایجاد مینماید که در اینجا به ذکر برخی از آنها میپردازیم.
⦁ ایجاد بیشترین تعامل بین مشتریان و برندها:
یکی از ابتداییترین و مهمترین اهداف مختلف از طراحی تابلو چلنیوم ایجاد بیشترین تعامل بین برندها و مشتریان است. در سایه چنین تمهیدی برندها از گم نامی خارجشده و به عرصه وارد میشوند. گاهی شرکتها دارای فعالیتهایی عالی بوده اما انحصاراً فقط توسط تعداد کمی مخاطب موردعنایت قرار میگیرند.
در این حالت تابلو چلنیوم با حضورش میتواند بر تعداد این مشتریان افزوده و برندها را از انزوا برهاند. بدین ترتیب بهمنظور تحقق اهداف مختلف تابلو چلنیوم فقط کافی است آن را در مکانی قابلرؤیت مشتریان نصب نموده تا این عنصر خود با مشخصههای ذاتیاش به جذب مشتریان بپردازد.
⦁ ایجاد تمایز نسبت به رقبا:
رقبا همیشه میکوشند از منحصربهفردترین روشها جهت کسب سهم بیشتری از بازار استفاده کنند. در این راستا اگر شما از این موضوع غفلت ورزید در این رقابت سخت بازنده میدان خواهید شد. حالآنکه چلنیوم با ایجاد تمایزی چشمگیر بین شما و رقبایتان سبب برجستگی شما شده و مشتریان را ناخواسته به سمت کسبوکار شما مایل میسازد. به همین دلیل راحتی یکی دیگر از اهداف تابلوسازی که برکناری رقبا و رسیدن به پول و سرمایه بیشتر است، دستیافتنی میگردد.
⦁ استفاده از توانایی عدم محدودیت:
برخی از تبلیغات مانند تبلیغ در تلویزیون، سایتهای معتبر، شبکههای پربازدید و … محدودیت زمانی دارد و بهمحض پایان یافتن موعد مقرر دیگر نمیتوان از آن استفاده نمود. ولی با ورود به موضوع تابلوسازی هم ازلحاظ اقتصادی یک روش تبلیغاتی کمهزینه را انتخاب نمودهاید و هم از توانایی عدم محدودیت آن در بالاتر بردن سطح درآمدیتان بهرهمند شدهاید.
کاربردهای مختلف تابلو چلنیوم برای مکانهای گوناگون:
فری نمیکند در چه شغلی فعالیت دارید تابلو چلنیوم میتواند برای شما سودآوری خاص خود را داشته باشد. این تابلوسازی میتواند در مکانهای مختلفی بسته به نیاز کارفرمایان صورت گیرد و بدین طریق اهداف مختلف از طراحی تابلو چلنیوم به دست آید با این فضاها بیشتر آشنا میشویم.
⦁ تابلو چلنیوم مغازه:
مغازههای بسیاری قادر هستند خود را به چلنیوم آراسته ساخته و از مزایای متنوع آن خود را بهرهمند سازند. این مغازهها میتوانند از یک لباسفروشی کوچک شروع شود و تا یک لوازمخانگی ادامه یابد.
⦁ تابلو چلنیوم فروشگاه:
فروشگاهها مراکز فراختری هستند که با وسعت و زیربنای خود تعداد کثیری از کالاها و اقلام ضروری افراد را در خود جایدادهاند. ازاینرو در نظر گرفتن یک تابلو شکیل برای آنها الزامی است. در این راستا نیز تابلو چلنیوم با آن تواناییهای فوقالعادهاش بهراحتی چنین نیازی را پاسخگویی میکند.
⦁ تابلو چلنیوم شرکتی:
شرکتها نیز در این راستا توانستهاند مراجعین خود را به مدد یک تابلو راهنمایی کرده و محل دقیق استقرارشان را در دنیای حقیقی به آنها گوش زد نمایند. تفاوتی بین نوع شرکت، وسعت کاری، نوع مشتریان و … آن وجود ندارد.
هر شرکت با هر مقدار وسعت و هر نوع فعالیتی بازهم در کنار هر نوع تبلیغاتی در جهت شناساندن خود حتماً از نصب یک تابلو غافل نمیشود. همانطور که گفتیم اهداف مختلف از طراحی تابلو چلنیوم وجود دارد که مهمترین آن برندینگ است که مسلماً این موضوع برای شرکتها از اهمیت بالایی برخوردار است.
⦁ تابلو چلنیوم نمایشگاهی:
چه بخواهیم محل دائمی یا موقتی یک نمایشگاه را به اطلاع عموم برسانیم و چه یک غرفه دار باشیم و قصد معرفی غرفه خود را به مشتریان داشته باشیم، چلنیوم در هر دو حالت مقتدر و باصلابت ظاهرشده و عهدهدار چنین مسئولیت خطیری میشود. بههرحال یافتن یک غرفه خاص در میان خیل انبوه غرفهها فقط باراهنماییهای یک تابلو بازگو امکانپذیر است.
⦁ تابلو چلنیوم کارخانه:
کارخانهها اگرچه از یکسو با کالاهای ضروری افراد گرهخوردهاند اما از طرف دیگر ارتباطشان رنگی دیگر دارد. در اینجا طرف معامله شرکتها و کمپانیهایی است که به خریدوفروش یا صادرات کالاها میپردازند. ازاینرو تابلوسازی برای چنین مکانی از حساسیت بالاتری برخوردار است و باید توانایی ارتباطگیری با تعداد فراوانی عمدهفروش، سرویسهای حملونقل بار، مدیران کمپانیهای بزرگ و … را داشته باشد.
بررسی موضوع مهم گارانتی در تابلوسازی:
هنگامی باب موضوع گارانتی در حرفهای چون ساخت تابلو به میان میآید، جنبههای مختلف کار را پوشش میدهد. گارانتی در تابلوسازی به معنای تضمین کیفیت از انتخاب متریال اولیه را شامل میشود و تا مراحل اجرا و ساخت را در برگرفته و تا نصب و پیادهسازی تابلو بر روی دیوار ادامه مییابد.
البته این موضوع به همینجا خاتمه نپذیرفته و پس از فروش و در صورت بروز مشکل در این برهه نیز میتوان در زمرهی گارانتی و خدمات آن آورد. البته گاهی برخی از مراکز فعال در حوزه تابلو قیمت ارائهشده را نیز در مقوله گارانتی قرار میدهند و اذعان میدارند قیمتی که ارائه میکنند تضمینی بوده و مناسبتر از آن را درجایی دیگر نخواهید یافت.
بدین ترتیب است که مشتریان با خیالی آسودهتر به سمت آن مرکز رهسپار شده و سفارش طراحی تابلو رادارند. با نگاهی دقیقتر درمییابیم که در صورت مراجعه به چنین مراکزی اهداف مختلف از طراحی تابلو چلنیوم که انتظار آن را میکشیم نیز بهتر به دست میآید، زیرا مسلماً این تابلو تمامی جنبههای کیفی را دربرداشته و قابلاعتمادتر، خلاقتر و پویاتر از آن را نمیتوان یافت.