فهرست مطالب
کارگاه تابلوسازی و معرفی ویژگیهای یک کارگاه حرفهای
ویژگی های کارگاه تابلو سازی / کارگاه تابلوسازی مکانی مشتمل بر تعداد فراوانی دستگاههای برش و چاپ و گروهی تکنسین متخصص و حرفهای است که در کنار هم میتوانند، انواع تابلوهای تبلیغاتی را تولید نمایند. این تابلوها از تابلو چلنیوم شروعشده و تا انواع تابلوهای فلکسی، لایت باکس، کامپوزیت و … را شامل میشود. امروزه تابلوها نقش تعیینکنندهای در بازاریابی برای مشاغل ایفا میکنند ازاینرو طبیعی است که یافتن یک کارگاه مجهز با کادری متخصص برای تمامی کارفرمایان مهم و حیاتی به نظر آید. به همین دلیل در این مطلب بیشتر باب این کارگاهها و مشخصات آنها سخن گفته تا آشناییتان را در مورد این مکانها ارتقا دهیم.
معرفی بیشتر کارگاه تابلوسازی:
کارگاه تابلوسازی علاوه بر اینکه مکانی برای ساخت انواع تابلو مانند تابلو چلنیوم، تابلو پلکسیگلاس و … است، مکانی برای دریافت سفارش و پاسخ به مشتریان نیز میباشد. البته این مکان محل تلاقی کارفرمایان با طراحان تابلوها و تبادل اطلاعات و نظر با آنها نیز به شمار میرود. اگر درخواست تعیین قیمت و برآورد هزینه نهایی یک تابلو را داشته باشید، در این کارگاهها به چنین اموری نیز رسیدگی میشود. بههرحال در کارگاهها طرح کارفرمایان ارائه، متریال موردنظر گزینش، نوع طرح انتخاب و توافق نهایی بین پرسنل و مشتریان صورت پذیرفته و سپس مراحل اجرایی از پیادهسازی تا نصب تابلو به انجام میرسد. با این توصیفات میتوان تابلوسازی را نوعی حرفه مهندسی و فنی دانست که خلاقیت در آن سهم مهمی ایفا کرده و متدهای روز دنیا در شکوفایی و بالندگی آن نقش تعیینکنندهای دارند.
باوجوداین ظرافتهای کاری است که تابلوها نقشی جذاب به خود گرفته و صاحبان مشاغل و مشتریان آنها را جذب و راضی میکنند.
روشهای مختلف ساخت تابلو در کارگاههای تابلوسازی:
فرقی نمیکند هدف تابلوساز از ساخت این کالا تهیه یک تابلو چلنیوم بوده یا به هر نوع دیگر این ابزارهای تبلیغاتی نیاز داشته باشد. وی یا باید به روش دستی شروع به کار نموده و تمامی مراحل کار را توسط دست اجرا سازد یا محیط کارگاهی صنعتی به وی اجازه میدهد، به مدد دستگاههای مکانیزه و ماشینهای صنعتی بخش عظیمی از فعالیتهای ضروری را انجام داده و بدین ترتیب سریعتر به نتیجه مطلوب با کمترین خطای ممکن دست یابد. با این توضیحات میتوان گفت ساخت تابلو در تابلوسازیها به دو روش دستی و صنعتی انجام میپذیرد.
ولی باید دانست با تمامی پیشرفتها هنوز درروش صنعتی نیز باید برخی از فرآیندها مانند برش بر روی پلکسی، ایجاد قوس بر روی حروف، چسباندن حروف و … با دست و دقت نظر تابلوساز به انجام رسد و هیچ دستگاهی نمیتواند، چنین پروسههایی را بهصورت مکانیزه و بدون دخالت دست کامل سازد.
ویژگیهای ضروری یک کارگاه تابلوسازی:
کارگاهها در متراژهای مختلف و با تجهیزات گوناگونی به فعالیت میپردازند. حال هر چه سهم یک کارگاه تابلوسازی از مساحت و تعداد لوازم و کارکنان فعال و دورهدیده بیشتر باشد، مسلماً موفقیت آن مرکز نیز به همان نسبت فراوانتر است. در ادامه بهتفصیل در مورد ویژگیهای برتر یک مرکز تابلوسازی بیشتر توضیح میدهیم.
⦁ متراژ کافی:
کارگاههای تابلوسازی باید از متراژ کافی جهت کار و فعالیت تکتک پرسنل برخوردار باشند. حال این مساحت میتواند به نسبت تعداد تجهیزات کموزیاد شود. ولی اغلب از ۴۰۰ متر شروعشده و گاهاً تا ۱۰۰۰ متر نیز افزایش مییابد. بدین ترتیب تجهیزات لازم و ضروری بهخوبی در چنین فضای بازی جاسازی میشوند.
⦁ پوشش فضاهای متعدد:
کارگاهها اگرچه مکانی برای کار و فعالیت هستند، اما بهمنظور افزایش راندمان کاری و بازده باید دارای فضاهای جانبی مانند انبار، اتاق رنگسازی قطعات، رختکن، اتاق مدیریت، حسابداری، بخش فروش، غذاخوری و … نیز باشد. این تفکیک کمک میکند کارمندان در فضایی مناسبتر به فعالیت پرداخته و آزادی عمل بیشتری داشته باشند.
⦁ ایمنی بالا و وجود تجهیزات ایمنیبخش:
این ایمنی میتواند از در نظر گرفتن یک بخش بهعنوان نگهبانی شروعشده و تا امکانات ایمنی و بهداشتی مانند کپسول آتشنشانی، کیف امدادرسانی، آژیر هشدار و … را شامل شود. البته تجهیزات جزئیتری نیز مانند کلاه ایمنی، دستکش، کفش کار و … نیز در این دستهبندی جای گرفته که وجودشان سبب حفظ و حراست از جان و مال کارکنان و مدیران یک کارگاه تابلوسازی میشود.
مشخصات برتر یک کارگاه تابلوسازی مدرن:
آنچه تا اینجا ذکر نمودیم از ویژگیهای لازمالاجرا در یک کارگاه تابلوسازی معمول است که در صورت عدم وجود این مشخصات آن کارگاه مجاز به فعالیت در این زمینه کاری نیست. بدین ترتیب میتوان مشخصات برتر دیگری را برای کارگاهها برشمرد که در صورت نمود آنها این مراکز در فهرست کارگاههای مدرن تابلوسازی قرار میگیرند.
⦁ اجرای کلیه عملیات ساخت تابلو به مدد دستگاههای مجهز و پیشرفته
⦁ ارائه طراحیهایی سهبعدی با نرمافزارهای روز دنیا
⦁ تحویل سفارشها کاری در کمتر از ۴۸ ساعت
⦁ استفاده از متریالهای درجهیک و بادوام
⦁ ارائه طراحیهایی نوین، خلاقانه و منحصربهفرد
⦁ انجام تمامی انواع مختلف تابلو بدون محدودیت از تابلو چلنیوم تا ترمووود، وکیوم و …
خدمات متنوع ارائهشده در کارگاههای تابلوسازی:
همانطور که خدمات کارگاههای تابلوسازی حول انواع مختلف تابلو میچرخد، این مراکز توانایی حضور در عرصههای مختلف کاری مانند ساخت تابلو مغازه، تابلو فروشگاهی، تابلو شرکتی، تابلو راهنما، تابلو کارگاهی و … را نیز دارد. ازاینرو برای مثال فرقی نمیکند، شما قصد تهیه تابلو چلنیوم برای یک فروشگاه مواد غذایی را داشته باشید یا این تابلو را برای یک شرکت بزرگ حملونقل تقاضا نمایید. کارگاه موردنظر مراحل ساخت تابلو چلنیوم برای هر دو عرصه کاری بهخوبی برعهدهگرفته و از انجام موفق آن سربلند بیرون میآید.
عوامل تأثیرگذار بر رضایتمندی مشتریان از یک کارگاه تابلوسازی:
تمامی کارگاههای تابلوسازی سعی دارند تا حد توان رضایت مشتریان خود را کسب نموده و کاری بینقص را برای ارائه آماده سازند. ولی در این حین مسلماً گروهی از آنها که عواملی خاص را بیشتر رعایت نمایند، در این زمینه موفقتر خواهند بود. ازاینرو در این بخش به شمارش عوامل تأثیرگذار بر رضایتمندی مشتریان اشاره میپردازیم.
⦁ استفاده از دستگاههای پیشرفته:
در یک کارگاه تابلوسازی پیشرفته میتوان طیف وسیعی از ماشینها را یافت که این امر میتواند بر کیفیت نهایی تأثیر مستقیم گذاشته و رضایت صددرصدی مشتریان را کسب نماید، زیرا چنین کارگاهی دیگر محدودیت باب تولید انواع تابلو مانند تابلو چلنیوم، فلکسی، یونولیتی و … ندارد. از این ماشینها میتوان به دستگاه دسته زن، چاپ فلکسی، چاپ پلات و … اشاره نمود.
⦁ ارائه حداکثر کیفیت:
ارائه حداکثر کیفیت نهتنها سبب کاهش شکایات میشود، بلکه بر ماندگاری و کارکرد تابلوها میافزاید. مسلماً کالاهای بیکیفیت در زمان کوتاهی با مشکلات متعددی دستبهگریبان شده و بیشتر قطعات آن تخریب و ناکارآمد میگردند.
⦁ سرعت عمل بالا:
تحویل کار در زمان مقرر و تعیینشده نیز یکی دیگر از اصولی است که سبب ارتقا رضایتمندی مشتریان میشود. مسلماً بهکارگیری دستگاههای پیشرفته مانند دستگاه برش میتواند در تسریع امور نقش تعیینکنندهای داشته باشد.
⦁ خدمات پس از فروش:
خدمات پس از فروش به دلیل احساس دلگرمکننده و پشتیبانی که از خریداران صورت میدهد، میتواند در جلب رضایت آنها مثمر ثمر باشد. بدین ترتیب مشتریان رغبت بیشتری به ثبت سفارش از خود نشان داده و اطمینان خاطر بیشتری خواهند داشت.